Linki do podstron: czym są i jak je zdobyć?

Dowiedz się, czym są linki do podstron, aby wywrzeć pozytywny wpływ na odbiorców w sieci. Istnieje wiele czynników dynamicznych, które wpływają na to, co pojawia się na stronach wyników wyszukiwania Google (SERP). W obecnym sposobie, w jaki Google opisuje wyniki wyszukiwania , SERP mogą obejmować wyniki tekstowe, wizualne, elementy rozszerzone, funkcje eksploracji i nie tylko.

 

Im większa przestrzeń i więcej nieruchomości, które możesz posiadać w SERP, tym większe masz szanse na uzyskanie żądanych kliknięć i ruchu w witrynie od docelowych odbiorców. Ważnym i często pomijanym aspektem SERP oraz szansą na uzyskanie widoczności są linki do podstron.

 

Co to są linki do podstron?

Linki do podstron to dodatkowe linki lub elementy nawigacyjne dla określonej witryny lub domeny, które pojawiają się wraz z wynikiem tekstowym lub reklamowym w SERP. Mówiąc szerzej, mają one charakter nawigacyjny i pozwalają wyszukiwarkom zobaczyć więcej sposobów, w jakie mogą kliknąć Twoją witrynę.

 

W obecnej erze kontekstowego SEO i nacisku na zaangażowanie i doświadczenie użytkownika (co w pełni akceptuję i zgadzam się z tym), linki do podstron to świetny sposób nie tylko na posiadanie nieruchomości, ale także na uzyskiwanie ważnych kliknięć i utrzymywanie użytkowników, gdy wylądować na Twojej stronie.

 

W przypadku wyszukiwania bezpłatnego algorytm Google wyświetla linki do podstron tylko do stron, które uzna za istotne i przydatne dla użytkownika. Jedną z zalet linków do podstron jest to, że mogą poprawić współczynniki klikalności (CTR), ponieważ zwiększają ilość nieruchomości, jaką wynik tekstowy ma w SERP. Robiąc to, przesuwają inne wyniki potencjalnie poniżej zakładki lub poza zasięgiem wzroku.

 

Linki do podstron mogą poprawić widoczność stron wewnętrznych. Ruch na stronach o niskiej skuteczności może się zwiększyć, jeśli pojawiają się one jako linki do podstron na bardziej popularnych stronach. Posiadanie linków do podstron z wynikami bezpłatnymi i płatnymi reklamami to ważna szansa, która często jest pomijana.

 

CTR, zachęcanie użytkowników do pozostania i dopasowanie ich do treści, których od nas oczekują, są niezbędne do odniesienia sukcesu w SERP. Linki do podstron mogą przyczynić się do zwiększenia Twoich pozytywnych rankingów i dodatkowo zapewnić wysokiej jakości możliwości wyszukiwarkom.

 

Rodzaje linków do podstron

Istnieje kilka typów popularnych linków do podstron:

  • Wbudowane linki do podstron.
  • Rozszerzone grupy linków do podstron.
  • Pole wyszukiwania.
  • Płatne linki do podstron.

 

Wbudowane linki do podstron

Wbudowane linki do podstron są zazwyczaj wyświetlane jako cztery linki w poziomym rzędzie poniżej głównego wyniku wyszukiwania.

Linki do podstron

Rozszerzone linki do podstron

Wersja, która może przyjść Ci do głowy jako pierwsza – tak jak i mnie – to rozszerzone grupy linków do podstron. Te zajmują najwięcej miejsca w SERP i pojawiają się jako lista pod głównym wynikiem tekstowym (lub organicznym). Zawierają również opisy, które można pobrać z metaopisu lub tekstu wybranego przez Google jako odpowiedniego do wyszukiwania użytkownika.

 

Linki witryny pola wyszukiwania

Link do podstrony pola wyszukiwania to zwięzłe pole wyszukiwania wyświetlane pod głównym wynikiem tekstowym. Umożliwia użytkownikom bezpośredni dostęp do wyszukiwarki Twojej witryny.

 

Płatne linki do podstron

Są one powiązane z reklamami i są najbardziej kontrolowane przez właścicieli witryn. Linki do podstron można tworzyć i dodawać do odpowiednich kampanii i grup reklam oraz wyświetlać pod linkiem reklamy tekstowej i przede wszystkim kopiować. Zauważ, że widziałem też inne rodzaje linków do podstron w krótkotrwałych przypadkach. Niedawnym przykładem była pozioma karuzela linków do podstron na urządzeniach mobilnych, którą można przesuwać, która wydaje się być już nieaktywna lub niedostępna.

 

Jak uzyskać linki do podstron

Nie ma sposobu, aby powiedzieć Google, aby wyświetlał linki do witryn ani bezpośrednio je dodawał lub usuwał. Istnieją jednak określone sposoby podejmowania działań i wdrażania najlepszych praktyk, aby spróbować je zdobyć i pośrednio nimi zarządzać.

 

Linki do podstron z linkami tekstowymi Sprawdzone metody

W przypadku możliwości organicznych najlepsze praktyki uzyskiwania linków do podstron w wynikach tekstowych zaczynają się od używania informacyjnych, trafnych i zwięzłych tytułów i nagłówków stron w witrynie. Będziesz także potrzebować struktury witryny, po której użytkownicy i boty będą mogli efektywnie się poruszać.

Inne typy linków do podstron

Oznacza to upewnienie się, że ważne i odpowiednie strony są połączone ze strony. Korzystanie z bułki tartej może również pomóc Google zrozumieć strukturę witryny, relacje między stronami i ogólną hierarchię. Zwięzły i odpowiedni tekst linku kotwicy jest również ważny dla Twojej witryny i wysiłków.

 

Inne typy linków do podstron

Jeśli reklamujesz się za pośrednictwem Google Ads, możesz łatwo uzyskać linki do podstron, dodając je do grup reklam i kampanii. Pole wyszukiwania linków do podstron może być również atrakcyjnym i pomocnym narzędziem dla Twojej witryny.

 

Aby pole wyszukiwania linków do podstron pojawiło się w wynikach tekstowych, musisz mieć działającą wyszukiwarkę w swojej witrynie, w której zapytania użytkowników kierują ich na stronę wyników wyszukiwania. Musisz także dodać uporządkowane dane WebSite do strony głównej, która definiuje SearchAction.

 

Jak usunąć pole wyszukiwania linków do podstron

I odwrotnie, aby usunąć pole wyszukiwania linków do podstron ze swojej witryny, wystarczy dodać ten metatag do strony głównej:

<meta name=”google” content=”nositelinkssearchbox”>

 

Kierownictwo

Jeśli niechciana strona jest wyświetlana jako link do podstrony, zastanów się, czy ta strona musi zostać całkowicie zindeksowana. Jeśli powinien zostać zindeksowany, ale nie jest odpowiedni dla strony w wyniku, zastanów się, w jaki sposób jest połączony z nim na stronie. Dzięki indeksowaniu i fizycznym linkom możesz mieć pewną kontrolę nad usuwaniem stron z linków do podstron, jeśli nie pasują lub nie są odpowiednie.

 

W przeszłości w Narzędziach Google dla webmasterów (prekursora Google Search Console) istniały narzędzia, które pozwalały usuwać niektóre linki do podstron, ale te kontrolki zniknęły. Teraz najlepiej jest zarządzać, jakie linki faktycznie znajdują się w Twojej witrynie i jak są prezentowane użytkownikom i wyszukiwarkom.

Wniosek

Posiadanie jak największej ilości nieruchomości w SERP dla wyników organicznych jest kluczowym celem SEO i może pozytywnie wpłynąć na wyświetlenia i kliknięcia w Twojej witrynie. W przypadku wielu innych konkurencyjnych rodzajów treści nieorganicznych w SERPach chcesz mieć jak największą widoczność i kontrolę. Linki do podstron mogą zapewnić większą przestrzeń, przyciągać użytkowników do głębszych linków w Twojej witrynie i dostarczać więcej kontekstu wyszukiwarkom, zanim wejdą na stronę.