SEO techniczne
1. Czy przesłałeś mapę witryny XML i czy zawiera ona właściwe strony?
Ponieważ witryny firmowe mają tysiące stron docelowych, jednym z najczęstszych problemów wykrytych podczas audytów SEO w przedsiębiorstwach jest indeksowanie w wyszukiwarkach.
Dlatego ważne jest generowanie i przesyłanie mapy witryny XML . Przekazuje hierarchię Twojej witryny robotom wyszukiwarek. Informuje również, które strony Twojej witryny są najważniejsze do regularnego indeksowania i indeksowania. Jeśli witryna przedsiębiorstwa dodaje do witryny nowe strony produktów lub treści, możesz również użyć mapy witryny, aby pokazać Google nowe strony, zamiast czekać, aż roboty indeksujące wykryją je za pomocą linków wewnętrznych.
2. Czy zmaksymalizowałeś swój budżet na indeksowanie?
Roboty indeksujące Google będą spędzać tylko tyle czasu na indeksowaniu Twoich stron internetowych, co oznacza, że witryna Twojej firmy może zawierać strony, które nie trafiają do indeksu Google. Chociaż poprawa szybkości strony i autorytetu witryny może doprowadzić do zwiększenia przez Google budżetu indeksowania, wymaga to czasu. W międzyczasie skup się więc na upewnieniu się, że mądrze wykorzystujesz budżet indeksowania.
Jeśli audyt wykryje ważne strony, które nie są indeksowane, witryna Twojej firmy może skorzystać na optymalizacji budżetu indeksowania. Chcesz, aby Twoje strony o najwyższej wartości i najwyższej konwersji trafiły do indeksu Google.
3. Czy znaczniki schematu są prawidłowo skonfigurowane?
Bardzo potężną optymalizacją, którą może wykorzystać Twoja witryna internetowa, jest znacznik schematu. Jeśli witryna sieci Web przedsiębiorstwa zawiera już schemat na niektórych stronach, warto upewnić się, że schemat jest zweryfikowany i kwalifikuje się do wyświetlania wyników z elementami rozszerzonymi. Możesz użyć wyników rozszerzonych Google, aby przetestować swoje strony, które zawierają znaczniki schematu, aby potwierdzić, że są prawidłowo zweryfikowane, ale aby zwiększyć wydajność, użyj swojego ulubionego robota indeksującego, aby przetestować wszystkie strony jednocześnie.
4. Czy masz zbyt dużo uszkodzonych linków lub przekierowań?
Z biegiem czasu linki w naturalny sposób pękają, gdy witryny aktualizują swoją zawartość lub usuwają stare strony. Ważne jest, aby sprawdzić witrynę sieci Web firmy, aby upewnić się, że linki zewnętrzne i wewnętrzne prowadzą do aktywnych stron. W przeciwnym razie Google będzie wydawać się, że Twoja witryna nie jest dobrze utrzymana, a Google będzie mniej prawdopodobne, że będzie promować Twoje strony internetowe w SERP.
5. Czy podobne strony zawierają znaczniki kanoniczne?
Witryny firmowe (w szczególności witryny e-commerce) mogą zawierać zduplikowane treści skierowane do różnych regionów lub opracowane programowo. Jeśli te strony nie mają tagów kanonicznych, będą traktowane przez Google jako zduplikowana treść. Ważne jest, aby potwierdzić, że najlepsza, najbardziej dogłębna wersja strony ma samoodwołujący się tag kanoniczny. Wszystkie podobne strony zawierają tagi kanoniczne, które identyfikują wersję główną strony. Narzędzie do audytu witryn, takie jak SearchAtlas, może potwierdzić, czy Twoje kanoniczne adresy URL są prawidłowo zaimplementowane i czy roboty indeksujące Google rozumieją, którą stronę promować w SERP.
6. Czy Twoja wielojęzyczna treść wykorzystuje tagi Hreflang?
W przypadku wielojęzycznych witryn firmowych tagi hreflang mogą pomóc w wyświetlaniu treści w odpowiednim języku właściwym osobom wyszukującym. Poprawia to sygnały trafności i może mieć ogromny wpływ na współczynniki konwersji. Jednak przy implementacji hreflang i tagów kanonicznych łatwo popełnić błędy. Zasadniczo dodawaj tagi hreflang do swoich stron internetowych z samoodwołującymi się znakami kanonicznymi – nie duplikuj kopii strony.
Doświadczenie strony
7. Czy Twoje strony spełniają podstawowe standardy Google Web Vitals?
Jeśli Twoje strony nie spełniają standardów Google Core Web Vitals, prawdopodobnie nie będą się wyświetlać w rankingu. Google wie, że czasy wczytywania, responsywność i stabilność wizualna wpływają na jakość doświadczenia użytkownika, a tym samym na jakość strony internetowej i to, czy jest godna rankingu. Na swoim koncie Google Search Console możesz zobaczyć swoje podstawowe wskaźniki internetowe.
Możesz również skorzystać z bezpłatnej platformy, aby zweryfikować wszelkie poprawki i sprawdzić, czy poprawiają one Twoje metryki CWV.
8. Czy Twoje strony internetowe zawierają protokoły HTTP lub HTTPS?
Bezpieczna strona internetowa ma również kluczowe znaczenie dla jakości doświadczeń użytkownika. Jeśli Twoje strony internetowe nie korzystają z protokołów HTTPS, nie zapewniasz użytkownikom bezpiecznego przeglądania. W rezultacie Google ma mniejsze szanse na promowanie Twoich stron.
9. Czy Twoje strony mobilne są responsywne i wydajne?
Większość wyszukiwań odbywa się teraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto w przypadku indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych Google wykorzystuje w swoim indeksie głównie strony mobilne. Bardziej prawdopodobne jest również, że użyjesz swoich stron mobilnych podczas określania pozycji swoich stron w rankingu w porównaniu z konkurencją.
Niektóre typowe błędy mobilne, które występują, to:
- Nie reagujący projekt.
- Natrętne wyskakujące okienka.
- Złe elementy UI/UX, takie jak rozmiar przycisku.
- Niemożliwa do odtworzenia lub brakująca zawartość.
Przemysł
10. Czy jesteś uważany za stronę internetową “Twoje Pieniądze-Twoje-Życie” (YMYL)?
Jeśli witryna Twojej firmy jest uważana za witrynę zdrowotną, finansową, prawną lub inną witrynę YMYL, Google ma bardzo wysokie standardy dotyczące treści, które będzie promować wśród osób wyszukujących. Chociaż nie dotyczy to wszystkich witryn firmowych, ważne jest, aby wiedzieć, czy Twoja witryna jest objęta tym banerem, aby upewnić się, że spełniasz określone standardy Google dla Twojej branży YMYL .
11. Czy Twoja strona internetowa pokazuje wysoki poziom EAT?
Google chce mieć pewność, że Twoje treści są dopasowane do słów kluczowych użytkowników. Chce również, aby Twoja witryna jako całość zawierała wiedzę branżową. EAT oznacza wiedzę, autorytet i zaufanie. Trudno to określić ilościowo, ale niektóre bardziej namacalne czynniki obejmują:
- Dogłębne, dobrze zbadane treści (np. blogi, ebooki, długie artykuły).
- Autorstwo i pozyskiwanie ekspertów (np. zapis autora, który pokazuje specjalistyczną wiedzę branżową i referencje).
- Jasny cel i koncentracja na każdej stronie.
- Sygnały reputacji poza witryną (np. artykuł w renomowanej publikacji online, który wspomina lub zawiera linki do Twojej witryny).
Jeśli nadal nie masz pewności, jak EAT wygląda w Twojej branży, spójrz na najwyżej oceniane treści konkurencji, aby zobaczyć zakres tematyczny, wiedzę fachową i źródło pochodzenia, a następnie odpowiednio modeluj swoje treści.
12. Czy Twoja strona internetowa ma silne sygnały o reputacji?
Jeśli Twoim celem jest pozycjonowanie pod kątem wyszukiwań markowych, inne wiarygodne witryny mogą zawierać treści dotyczące Twojej marki konkurujące z Twoją w SERP. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo ma stronę Wikipedii lub prasę w publikacjach online o wysokim autorytecie domeny, te lokalizacje cyfrowe mogą mieć wyższą pozycję niż Twoja domena. W takim przypadku może być konieczne zastosowanie bardziej unikalnego podejścia do budowania linków, aby poprawić sygnały marki w swoich treściach.
Optymalizacje, takie jak schemat, mogą również pomóc w zapewnieniu, że informacje o Twojej marce znajdują się na górze SERP, szczególnie jeśli te witryny, które wspominają o Twojej marce przedsiębiorstwa, robią to negatywnie.
Ostatnie przemyślenia na temat przeprowadzenia audytu przedsiębiorstwa
Audyty całej witryny mogą być zniechęcające, ale są warte czasu i wysiłku, aby stworzyć dostosowaną, niestandardową strategię kampanii SEO. Upewnij się, że korzystasz z najlepszych narzędzi programowych SEO podczas całego audytu, aby przyspieszyć proces i zapewnić najdokładniejszą ocenę Twojej witryny. Po zakończeniu audytu możesz łatwo ustalić priorytety optymalizacji, które będą miały największy wpływ.